پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

ارزش افزوده اقتصادی به عنوان معیار سودآوری و چرخه تبدیل وجه نقد به عنوان معیاری برای نقدینگی و سودآوری در این پژوهش ارائه می شوند. هدف این پژوهش شناسایی ارتباط بین ارزش افزوده اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد در شرکت های پذیرفته شده در بورس سهام تهران است. پژوهش برای تایید این فرضیه که با کاهش چرخه تبدیل وجه نقد (افزایش نقدینگی)‌، ارزش افزوده اقتصادی افزایش می یابد انجام شد. برای آزمون این فرضیه، نمونه ای به تعداد 57 شرکت انتخاب شد. بعد از انجام آزمون آماری همبستگی این ارتباط تایید شد. در نهایت اینکه ارزش افزوده اقتصادی معیار ارزیابی سودآوری واحد تجاری است و چرخه تبدیل وجه نقد معیاری است که نقدینگی شرکت را نشان می دهد؛ به علاوه این معیار، اطلاعاتی را درباره عملکرد شرکت فراهم می کند. در دنیایی که سرمایه می تواند به سرعت تخصیص یابد و بالاترین نوع کارایی را نیاز دارد، یکی کردن ارزش افزوده اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد می تواند عملکرد شرکت ها (شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) را بالا ببرد.

مقدمه

بورس اوراق بهادار مهم ترین رکن اقتصاد هر کشوری است. بورس، سرمایه مرتبط با سرمایه گذاران را به شرکت ها منتقل می کند. عملکرد شرکت ها تاثیر زیادی بر روی سودآوری برای سرمایه گذاران دارد؛ لذا توجه به معیارهای مرتبط با ارزیابی عملکرد شرکت ها حایز اهمیت فراوانی است. در سال های اخیر معیارهای فراوانی همچون بازده دارایی ها، بازده حقوق صاحبان سهام و سود باقیمانده و ارزش افزوده اقتصادی[1] و ... برای ارزیابی عملکرد شرکت ها مطرح شده است.

به طور کلی شاخص های سنتی مانند بازده دارایی ها و بازده حقوق صاحبان سهام برای ارزیابی عملکرد شرکت ها به کار می روند. اما نکته ای که در این ارتباط وجود دارد آن است که معیارهای فوق در عین مفید بودن و سادگی در استفاده انتقادات جدی را نیز متوجه خود نموده اند که از آن جمله می توان لحاظ ننمودن هزینه فرصت سرمایه گذاری[2] اشاره نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">