چکیده :
این امر بر کسی پوشیده نیست که تحریک و فعالیت های مختلف (جسمانی و ذهنی ) کی از لازمه های رشد هر انسان به شمار می رود و کودکان نیز به دلیل اینکه مهم ترین دوران رشد همه جانبه خویش را می گذراند نیاز مبرمی به انجام فعالیت های مختلف دارند که در واقع بازی می تواند در راستای ارضای نیاز کودکان به فعالیت های مذکور ، بسیار موثر واقع شود.
امروزه به موازات رشد سریع علوم رایانه ای ، بازیهای رایانه ای جای خود را در میان کودکان و نوجوانان جامعه ما باز کرده و جز سرگرمی ها و بازی های اصلی کودکان امروز شه است و به راحتی بازیهای اجتماعی و سایر بازی ها را از میدان رقابت کنار زده است
شدت و علاقه کودکان جامعه ما آن قدر به این بازیها زیاد شده است که می توان از آن به اعتیاد اینترنتی نام برد. این اعتیاد ممکن است انفعالی (تلویزیونی) یا فعال ( بازیهای رایانه ای ) باشد. اختلال مزبور با عناوینی متفاوتی از قبیل : وابستگی رفتاری به رایانه و اینترنت ، استفاده بیش از حد از اینترنت ، استفاده مشکل زا از اینترنت و اختلال اعتیاد به اینترنت معرفی می شود. استفاده بی رویه از اینترنت و بازیهای رایانه ای پیامد های روانی و اجتماعی را به دنبال دارد و رفتار های ضد اجتماعی و سطح افسردگی را در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد. پژوهش حاضر به منظور آسیب شناسی بازیهای مورد نظر به رفتارهای کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.
جامعه ی مورد مطالعه یکی از دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی می باشد که بر اساس مشاهدات دقیق و عینی مورد انتخاب قرار گرفت. من معلم با دقت و حساسیتی که نسبت به تربیت و آموزش دانش آموزان دارم متوجه یک اختلال رفتاری که از آن به اختلال وابستگی به رایانه و اینترنت بود پی بردیم
تعداد صفحات 35 word