پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

شبکه حسگر بی سیم یکی از مهمترین ابزار کسب اطلاعات و درک محیط است، که تحقیقات گسترده ای را به خود معطوف نموده است. با وجود پیشرفت صورت گرفته در این نوع شبکه ها، گره های حسگر به دلیل تعداد زیاد و اندازه کوچک هنوز هم برای تامین انرژی خود، متکی به باتری هایی با توان اندک می باشند. همچنین به دلیل به کارگیری این نوع شبکه ها در محیط های صعب العبور یا خطرناک، امکان شارژ مجدد یا تعویض باتری آنها وجود ندارد و کارایی شبکه ی حسگر به طول عمر این گره ها وابسته است. امروزه در شبکه های حسگر بی سیم، الگوریتم های خوشه بندی می توانند از طریق تقسیم گره ها به خوشه های مجزا و انتخاب سرخوشه های محلی برای ترکیب و ارسال اطلاعات هر خوشه به ایستگاه اصلی، بهترین کارایی را از لحاظ افزایش طول عمر شبکه به دست آورند.

این تحقیق، بر اساس الگوریتم خوشه بندی مبتنی بر درخت و الگوریتمی تاخیر آگاه شبیه سازی خواهد شد. الگوریتم پیشنهادی علاوه بر همجوشی داده ها می تواند تاخیر در فرآیند جمع آوری اطلاعات را کاهش داده و مصرف انرژی را در حد پایینی نگه دارد حتی زمانی که داده ها قابل همجوشی نباشند. همچنین کارایی بهتر الگوریتم پیشنهادی نسبت به الگوریتم های پیشین نظیر Leach وDADCNS اثبات می شود.

فرضیه ها

  • می توان با بهبود ساختار شبکه مبتنی بر همجوشی داده ها و اصلاح خوشه بندی، باعث کاهش تاخیر و مصرف انرژی شبکه شد.
  • با استفاده از الگوریتم پیشنهادی، سرخوشه ها و اندازه خوشه ها به نحوی تعیین می شوند که فاصله بین سرخوشه ها و اعضای خوشه به حداقل رسیده و در نتیجه مدت زمان فرآیند جمع آوری داده ها و انرژی مصرف شده در ارتباطات کاهش یابد.

هدف از انجام پژوهش

هدف طراحی ساختار شبکه تاخیری آگاه با همجوشی درون شبکه ای است که انرژی مصرف شده ی ارتباطات داخل خوشه ها را تا حد زیادی کاهش دهد. هدف دیگر تعریف یک جریان بهینه سازی است که فاصله ی ارتباطی داخل خوشه ها را کاهش می دهد. بنابراین هدف نهایی عبارت است از بهبود ساختار پیشنهادی مبتنی بر شبکه ی همجوشی داده ها و خوشه بندی نسبت به چند الگوریتم موجود و همچنین کاهش تاخیر شبکه در یک فرآیند جمع آوری داده ها و پایین نگه داشتن کل مصرف انرژی در شبکه.

 

تعداد صفحات 89 word

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">