پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین دستکاری فعالیت های واقعی و تصمیمات صاحبکاران در رابطه با چرخش حسابرسان بوده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه ی جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات نیمه تجربی می باشد. دوره زمانی تحقیق حاضر از سال 1387 الی 1391 بوده و تعداد 78 شرکت به عنوان  نمونه آماری به منظور آزمون فرضیه ها انتخاب شد. نتایج آزمون فرضیه ها پس از بررسی فروض کلاسیک مدل رگرسیون حداقل مربعات معمولی نشان داد که با احتمال بیشتری، هنگامی که صاحبکاران دستکاری فعالیت های واقعی سود با استفاده از وجوه نقد عملیاتی غیرعادی و هزینه های تولید غیرعادی را انجام می دهند حسابرسان مستقل شرکت چرخش دارند در واقع فرضیه اول و سوم تحقیق در سطح اطمینان 95 درصد تایید و فرضیه دوم رد گردید.

واژه های کلیدی: وجوه نقد عملیاتی غیرعادی، هزینه های تولیدی غیرعادی، هزینه های اختیاری غیرعادی و چرخش حسابرسان

بیان مساله

وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل اتکا، از عوامل اصلی ارزیابی وضع موجود و عملکرد یک شرکت در فعالیت های خود و همچنین تصمیم گیری در مورد داد و ستد اوراق بهادار آن شرکت می باشد. در محیط اقتصادی امروز با حضور فعالان اقتصادی متنوع و ساختار پیچیده روابط اقتصادی میان آنها، اطلاعاتی قابل اتکا تلقی می شوند که توسط گروهی حرفه ای و مستقل بر فرآیند تهیه و ارائه آنها نظارت و اظهارنظر شده باشد. نمونه بارز گروه های حرفه ای مستقل، موسسات حسابرسی می باشند که عمدتا ساختار کنترل داخلی واحد گزارشگر و محصول نهایی آن یعنی صورت های مالی را مورد بررسی و نظارت قرار داده و در این مورد اظهار نظر می نمایند. بدیهی است با توجه به جایگاه و نقش موسسات حسابرسی در تصمیمات استفاده کنندگان، وجود و بروز استقلال حسابرس و ارتقا کیفیت کار موسسات حسابرسی به عنوان عوامل کلیدی در تهیه گزارش حسابرسی قلمداد می شود

اهداف تحقیق

با توجه به اینکه مدیریت سود و شناسایی فعالیت های ناشی از آن مورد توجه عمده سرمایه گذاران قرار می گیرد هدف تحقیق حاضر کمک به استفاده کنندگان از صورت های مالی و سود در شناسایی شرکت هایی است که با استفاده از فعالیت های واقعی اقدام به مدیریت سود می کنند.

1-5 سوالات تحقیق

سوال اول: با احتمال بیشتری، هنگامی که صاحبکاران دستکاری فعالیت های واقعی با استفاده از وجوه نقد عملیاتی غیرعادی را انجام می دهند حسابرسان مستقل شرکت چرخش دارند.

سوال دوم: با احتمال بیشتری، هنگامی که صاحبکاران دستکاری فعالیت های واقعی سود با استفاده از هزینه های تولیدی غیرعادی را انجام می دهند حسابرسان مستقل شرکت چرخش دارند.

سوال سوم: با احتمال بیشتری، هنگامی که صاحبکاران دستکاری فعالیت های واقعی سود با استفاده از هزینه های اختیاری غیرعادی را انجام می دهند حسابرسان مستقل شرکت چرخش دارند.

دریافت فایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">