پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

هدف از انجام این تحقیق، دستیابی به عوامل موثر بر ترغیب کاربران به خریدهای اینترنتی است و می تواند توسط مدیران ما در راه اندازی و مدیریت فروشگاه های اینترنتی مورد توجه قرار گیرد. با استفاده از الگوی پذیش فناوری (تم)، سعی داریم به فرضیات طرح شده در این تحقیق پاسخ دهیم. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردیده است. این پرسشنامه برگرفته از پرسشنامه دیویس، پرسشنامه های مربوط به معاملات برخط مستخرج از مقالات و نظر متخصصان مربوطه می باشد. جامعه آماری قشر تحصیل کرده و شاغل در جامعه ایران انتخاب گردیده که گمان می رود جهت خریدهای اینترنتی، از اینترنت، بیشتر استفاده می کنند. حجم نمونه جهت معرفی در نرم افزار پی ال اس، تعداد 112 نفر از کارمندان بانک صنعت و معدن که اکثرا تحصیل کرده می باشند، انتخاب گردیده است. در ابتدا به جهت نهایی نمودن پرسشنامه، نمونه 300 تایی به صورت تصادفی از جامعه آماری انتخاب و با نظرخواهی از چند تن از اساتید مرتبط با رشته، از لحاظ روایی، بررسی و اصلاحات مدنظر صورت گرفت و همچنین جهت بررسی پایایی پرسشنامه نمونه، از طریق آزمون کرونباخ بررسی و با کسب نمره 9/0 در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. روایی و پایایی نمونه اصلی 112 تایی، در نرم افزار پی ال اس، بررسی و مورد قبول قرار گرفته است.

از نرم افزار اس پی اس اس جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش محاسبه فراوانی و آمارهای توصیفی، بهره گرفته شد و به سبب غیرنرمال بودن داده ها، از نرم افزار پی ال اس، در بخش تحلیل استبناطی استفاده گردیده است.

از نتایج حاصل از این تحقیق می توان به اثبات پاسخ دهی مدل الگوی پذیرش فناوری در محیط ایران و درستی انتخاب آن برای این تحقیق اشاره نمود. همچنین تاثیر متغیرهای سودمندی، سهولت، باورپذیری، اطمینان، ریسک به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی معاملات اینترنتی به اثبات خواهد رسید. در پایان، نتایج بررسی فرضیات و تحلیل آن ها و همچنین مدل نهایی تحقیق، ارائه گردیده است.

اهمیت تحقیق

در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، به منظور گسترش تعاملات الکترونیکی در شبکه جهانی اینترنت که به یکی از معیارهای اصلی توسعه در سال های اخیر بدل گشته، لزوم شناخت بیشتر رفتار سیستم های ارتباطات الکترونیکی در افزایش گرایش و تمایل مردم در پذیرش معاملات الکترونیکی احساس گردیده و تحقیقات متعددی در این زمینه صورت گرفته است.

با توجه به توسعه اینترنت در کشور ایران و افزایش روز افزون کاربران اینترنتی از یک سو و لزوم دستیابی به فاکتورهای پیشرفت و توسعه و نیاز به افزایش فرصت های شغلی، از سوی دیگر، انجام پژوهش های بسیار در زمینه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک به خصوص در ایران لازم به نظر می رسد.

اهداف تحقیق

در این تحقیق سعی می گردد که سطح تاثیر عواملی نظیر اطیمنان، باورپذیری، ریسک پذیری و سودمندی و سهولت استفاده از اینترنت در جهت اقبال به معاملات اینترنتی در ایران ارزیابی و به سبب لزوم به کارگیری فناوری در انجام معاملات اینترنتی، از تئوری الگوی پذیرش فناوری، جهت توصیف و پیش بینی سطح پذیرش به کارگیری فناوری های اینترنتی بهره گرفته شود. همچنین با افزودن متغیرهای آماری نظیر سن، جنسیت، میزان تحصیلات، نوع فعالیت شغلی و تاهل و میزان استفاده از اینترنت، به تصویر گسترده تری از سطح پذیرش معاملات الکترونیکی در جامعه ایرانی دست خواهیم یافت.

 هدف اصلی

هدف، پیش بینی میزان پذیرش معاملات الکترویکی توسط افراد، از طریق ترکیب مدل پذیرش فناوری با ساختارهای اطمینان، باورپذیری و ریسک پذیری است. شایان ذکر است که این سه ساختار دارای بالاترین اهمیت در معاملات الکترونیکی در محیط مجازی و تکنولوژی محور هستند.

به طور خلاصه، هدف این تحقیق، فراهم آوردن یک مدل پایه ای جهت پیش بینی سطح پذیرش افراد برای انجام معاملات الکترونیکی است. این مهم، با تشریح تمایلات و تصمیم گیری های افراد در هنگام استفاده از اینترنت برای انجام معاملات، میسر می شود.

لذا ارائه، تفسیر و آزمون مدلی شناخته شده و بومی شده با شرایط محیط ایران در شناخت عوامل موثر در ترغیب کاربران در استفاده از امکانات منحصر به فرد موجود در اینترنت در جهت شکوفایی ایران عزیز لازم به نظر می رسد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">