پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

بی شک استفاده کنندگان از صورت های مالی با اعتماد به این صورت های مالی تصمیم گیری می کنند و به محتوی آنها اطمینان نسبی دارند، عمده ترین استفاده کنندگان از این صورت ها سرمایه گذاران هستند که انتظار دارند این صورت ها حاوی اطلاعاتی است، که به موقع است و می توانند بر اساس آنها، اطلاعاتی کسب نمایند که دارای تقارن است و دسترسی به آنها به صورت یکسان توزیع شده و هزینه سرمایه گذاری آنها را بی دلیل افزایش نمی دهد. در این تحقیق به بررسی مقایسه رابطه مستقیم کیفیت سود و هزینه سرمایه سهام عادی و تاثیر تعدیل شده این دو متغیر توسط عدم تقارن اطلاعاتی در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از اطلاعات استخراج از این سازمان در خصوص موضوع تحقیق، پرداخته شده تا به سهامداران در این خصوص یاری نماید. با استفاده از مدل های مطرح شده در تحقیق، اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، یافته های حاصل از آزمون فرضیات مندرج در این تحقیق در دوره مورد بررسی (سال های 1385 تا 1390)، نتایج این مطالعه موجب روشن شدن این موضوع شد که ریسک اطلاعاتی، که از طریق کیفیت سود اندازه گیری شد، بر هزینه سرمایه موثر است. این نتایج به صورت یک رابطه مستقیم، یعنی تاثیر مستقیم کیفیت سود بر هزینه سرمایه و دو رابطه غیر مستقیم قابل تفسیر است.

اهمیت و ضرورت پژوهش

یکی از مهم ترین عوامل رشد اقتصادی، تشکیل سرمایه است. لازمه این امر، سوق دادن بخش عظیمی از منابع کشور به سمت تولید کالاهای سرمایه ای می باشد. بورس اوراق بهادار سازمانی است که می تواند در صورت فراهم بودن شرایط لازم، سرمایه های مورد نیاز را جمع آوری و آن را به سمت فعالیت های تولید، هدایت کند (نمازی، 1382: 133). از طرفی، کسب اطلاعات به هنگام، صحیح و درخور اتکا در مورد فعالیت های مالی و اقتصادی بنگاه های تجاری یک از شرط های اولیه ورود مردم به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار است (زادمهر و منصوری، 1378: 10). بازده مورد انتظار سهامداران عادی (هزینه سرمایه سهام عادی) متاثر از دو عامل است: یکی میزان اطلاعات محرمانه و دیگری دقت و صحت اطلاعات عمومی و محرمانه. از طرف دیگر، ارزش اوراق بهادار برای سرمایه گذاران بر مبنای ارزیابی آنان از جریان های نقدی آتی است. بنابراین، بهترین معیاری که ریسک اطلاعاتی در جریان های نقدی را تحت پوشش قرار دهد، معیارهای مربوط به اجزای تعهدی سود است (رحمانی و فلاح نژاد، 1389). بنابراین، بررسی رابطه بین کیفیت سود حسابداری و هزینه سرمایه سهام عادی به عنوان معیار مربوط به در تصمیمات سرمایه گذارای فعالان بازار بورس اوراق بهادار و همچنین، تاثیر تعدیل کننده عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه کیفیت سود حسابداری و هزینه سرمایه سهام عادی می تواند بسیار حائز اهمیت باش.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">