پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

بحث در مورد رابطه متغیرهای کلان اقتصادی با متغیرهای حسابداری بسیار گسترده و در عین حال در حوزه های مختلف انجام می پذیرد. در این میان عوامل اثرگذار بر متغیرهای مهمی چون نرخ تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و ... بسیار حائز اهمیت بوده و همواره مورد توجه سیاست گذاران قرار گرفته است. مسلما با توجه به این که بازار بورس بخشی از فعالیت های اقتصادی یک محیط اقتصادی را تشکیل می دهد، بدون شک می توان ارتباط بین بازار بورس و متغیرهای کلان اقتصادی را پیدا کرد. لیکن میزان این ارتباط با توجه به بازار بورس و شرایط حاکم بر محیط اقتصادی هر جامعه متفاوت می باشد با این تفاوت که محدوده این ارتباط می تواند بسیار ضعیف تا بسیار قوی باشد.

سوال مهم در این رابطه این است که آیا اصولا بین فعالیت های اقتصادی (متغیرهای کلان) و بازار بورس (کیفیت سود) ارتباطی وجود دارد؟

هدف این تحقیق بررسی رابطه بین نرخ تورم و رشد اقتصادی با پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود دو مدل برای ارزیابی کیفیت سود می باشد که به عنوان متغیر وابسته و همچنین از بین متغیرهای کلان اقتصادی نرخ تورم و رشد اقتصادی به عنوان متغیرهای مستقل انتخاب شد. دوره زمانی مودر مطالعه سال های 1386 تا 1391 و نمونه انتخابی شامل 123 شرکت است.

چهار فرضیه برای بررسی رابطه تورم و رشد اقتصادی با پایداری سود و ارزش پیش بینی کنندگی سود طراحی و برای آزمون آنها روش آماری رگرسیون به کار گرفته شد.

نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین نخر تورم و نرخ رشد اقتصادی با پایداری سود رابطه معنی داری وجود ندارد ولی بین نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی با ارزش پیش بینی کنندگی سود رابطه معنی داری وجود دارد.

کلمات کلیدی: نرخ تورم، رشد اقتصادی، پایداری سود، ارزش پیش بینی کنندگی سود



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">