پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

چکیده

مقدمه: انسان ها در زندگی با موقعیت های استرس زایی مواجه می شوند که برای رویارویی با آنها باید از مهارت کافی برخوردار باشند. مهارت های اجتماعی یکی از عوامل تاثیر گذار در روابط بین فردی سالم و سلامت اجتماعی می باشد که توجه پژوهشگران زیادی را به خود جلب کرده است. موضوع پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی دانش آموزان می باشد.

روش: جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دختر شهر قم تشکیل داده اند که از بین آنها 60 نفر به طور تصادفی انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابتدا هر دو گروه به پرسشنامه اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی کییز به عنوان پیش آزمون جواب دادند. سپس گروه آزمایشی طی 8 جلسه 90 دقیقه ای، مهارت های اجتماعی را آموزش دیدند. در حالی که گروه کنترل در لیست انتظار بوده و هیچ آموزشی ندیدند. پس از پایان این دوره، مجددا هر دو گروه به همان آزمون ها پاسخ دادند. نتایج گروه با استفاده از روش تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفته و مقایسه شد.

یافته ها: نتایج نشان داد که پس از آموزش، سلامت اجتماعی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل افزایش و میزان اضطراب اجتماعی آنها نیز کاهش پیدا کرده است.

نتیجه گیری: با توجه به این یافته ها می توان نتیجه گرفت که با آموزش مهارت های اجتماعی، علاوه بر حل مشکلات فردی، تعاملات اجتماعی نیز بهبود یافته و موجبات یک زندگی اجتماعی مطلوب فراهم می گردد.

کلمات کلیدی: مهارت های اجتماعی، اضطراب اجتماعی، سلامت اجتماعی، دانش آموزان دختر.

اهداف تحقیق

هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی و سلامت اجتماعی دانش آموزان و هم چنین تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اجتناب و پریشانی و ترس از ارزیابی منفی دانش آموزان و همچنین تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر سلامت اجتماعی در دختران سال سوم متوسطه منطقه 2 شهر قم می باشد.

فرضیات تحقیق

آموزش مهارت های اجتماعی بر اضطراب اجتماعی دانش آموزان تاثیر دارد.
آموزش مهارت های اجتماعی بر اجتناب و پریشانی اجتماعی (از مولفه های اضطراب اجتماعی) دانش آموزان تاثیر دارد.

 آموزش مهارت های اجتماعی بر ترس از ارزیابی منفی (از مولفه های اضطراب اجتماعی) دانش آموزان تاثیر دارد.

آموزش مهارت های اجتماعی بر سلامت اجتماعی دانش آموزان تاثیر دارد
آموزش مهارت های پذیرش اجتماعی (از مولفه های سلامت اجتماعی) دانش آموزان اثر دارد.

 آموزش مهارت های بر انطباق اجتماعی (از مولفه های سلامتی اجتماعی) دانش آموزان اثر دارد.

 

 

تعداد صفحات 114 word

به همراه چکیده انگلیسی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">