پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

پایان نامه و مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی

ماهی شور و ماهی دودی یکی از چاشنی های همیشگی سفره گیلانی می باشند. از زمان های قدیم برای حفظ و نگهداری طولانی مدت ماهی، از روش دودی کردن یا شورکردن استفاده می شده است. شور و دودی کردن ماهی از روش‌های سنتی فرآوری ماهی است که موجب خوش طعم شدن و تاخیر در فساد ماهی می‌شود.

در شمال ایران گونه‌های مختلف ماهیان برای شور کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آنها ماهی سفید و ماهی کولی است. برای تهیه ماهی شور، ابتدا ماهی طی مدت مشخصی زیر حجم انبوهی از نمک قرار داده شده و پس از نمک زدایی و فرآوری نهایی آماده مصرف می‌شود بنابراین مقدار نمک موجود در ماهی شور بسیار زیاد است.

"<yoastmark

 

ماهی دودی

گاهی اوقات برای خوش‌طعم‌تر شدن ماهی شور، آن را دودی می‌کنند. به این نحو که ماهی را چند روز در اتاقک‌های مخصوصی که در آنها با استفاده از چوب و خاک اره دود تولید می‌شود قرار می دهند و در نهایت ماهی دودی با رنگ طلایی به دست می‌آید.

اگر استانداردهای بهداشتی دودی کردن رعایت نشود ممکن است برخی از ترکیبات مضر دود روی سطح ماهی تجمع پیدا کند. هیدروکربن‌های معطر چند حلقه‌ای مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی سرطان‌زای موجود در دود هستند و شاخص‌ترین آنها بنزو پیرن است. سقف مجاز بنزو پیرن در غذا 5 میکروگرم بر کیلوگرم است و بیش از آن خطر ابتلا به سرطان بویژه سرطان معده را به دنبال دارد. لذا در مقایسه با ماهی شور، خطر مصرف بی‌رویه ماهی دودی مضاعف است.

به همین خاطر تهیه ماهی شور و ماهی دودی از مراکز معتبراهمیت ویژه ای دارد. ما در فروشگاه طعم ناب این محصول را از افراد باتجربه در این زمینه تهیه می کنیم و در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم تا با خیال راحت از آن استفاده کنند.

دستور پخت ماهی شور و ماهی دودی

ماهی شور یا دودی را بعد از خرید به چند قطعه با سایز دلخواه تقسیم کنید. و در یک ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید. در این مرحله به هیچ وجه ماهی را نشورید. در زمان مورد نیاز یک قطعه از ماهی را از ظرف بیرون بیاورید و با آب خوب بشورید. عموما از دو روش زیر برای سرو ماهی استفاده می شود:

سرخ کردن ماهی شور

این روش برای ماهی کولی (شورکولی) بسیار مناسب و مطبوع می باشد. داخل یک ماهیتابه کوچک یک قاشق غذاخوری روغن می ریزیم سپس برش ماهی را داخل ماهیتابه قرار می دهیم تا با شعله ملایم به آرامی سرخ شود. هر دو طرف ماهی باید با شعله ملایم گاز سرخ شود. بعد از سرخ شدن ماهی را داخل یک ظرف مناسب قرار می دهیم و پوست ماهی را به آرامی جدا می کنیم. حالا ماهی آماده مصرف است.

حرارت غیرمستقیم

ماهی را داخل یک ظرف گود قرار می دهیم بهتر از است از ظرف سفالی یا چینی استفاده کنید. منتظر می مانیم تا برنج به مرحله دم کشیدن برسد. در این لحظه ظرف حاوی ماهی را روی برنج قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم. منتظر می مانیم تا برنج پخته شود در همین حین ماهی نیز کاملا می پزد. طی روند پخت مقداری آب در ظرف ماهی جمع می شود.

باید مراقب باشید که به هیچ وجه روی برنج نریزد چون بو و طعم نامطبوعی به برنج می دهد. ابتدا شعله اجاق گاز را خاموش کنید. در قابلمه را بردارید و منتظر بمانید تا بخار اولیه برنج از بین برود. سپس با احتیاط و به آرامی ظرف ماهی را از روی برنج بردارید. ماهی را به یک ظرف مناسب منتقل کنید و پوست ماهی را از آن جدا کنید. حالا ماهی آماده مصرف است.

پلو و ماهی شور

پلو و ماهی شور

 

همچنین روش های دیگری نیز برای پخت ماهی استفاده می شود اما چندان مرسوم نیستند. می توانید یک تکه ماهی شور را با پوست جلو آتش زغال بگذارید و هر چند دقیقه یک بار آن را برگردانید تا مغزپخت و برشته شود. یا ماهی شور را در کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر قرار دهید تا برشته شود.

ماهی دودی

می توانید از ماهی شور و ماهی دودی به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقالی خورشت، باقالی پلو، گوجه خورش، آش ترش گیلانی، ترش تره، لوبیا پلو و کال کباب استفاده کنید و از طعم ناب غذاهای شمالی لذت ببرید.

معمولا مصرف متناسب و متعادل ماهی شور، به عنوان مثال یک بار در هفته، هیچ خطری برای مصرف‌کنندگان نخواهد داشت؛ اما مصرف مکرر و بی‌رویه ممکن است خطرناک باشد. از این رو نباید در مصرف ماهی شور و ماهی دودی افراط کرد. زیرا دریافت بیش از حد نمک از طریق مصرف بی‌رویه غذاهای شور، ژن‌های دخیل در سرطان معده را فعال کرده و نهایتا احتمال خطر سرطان معده را افزایش می‌دهد.

میزان مجاز مصرف ماهی شور و دودی

به یاد داشته باشید ماهی شور و دودی چاشنی غذا هستند نه یک وعده غذایی. به هیچ وجه نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد. به عنوان مثال یک قطعه 5*8 سانت از برای مصرف 6 نفر در یک وعده کافی است. استفاده از ماهی شور و ماهی دودی و اشپل می تواند تاثیر خوبی روی افراد فشار پایین داشته باشد.

لطفا در بخش پایانی این صفحه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. اگر سوالی در خصوص مطالب ارائه شده دارید، می توانید با ما درمیان بگذارید. تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم. اگر دنبال موضوع خاصی هستید به ما اطلاع دهید تا مطالب لازم در آن زمینه را گردآوری کنیم و در سایت قرار دهیم.

امیدواریم مطالب ارائه شده در مقاله دستور پخت ماهی شور و ماهی دودی برای سفره غذا برای شما دوستان عزیز مفید باشد. 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماهی شور شمالطرز تهیه ماهی شور شمال در خانه اشپلدو روش شور کردن اشپل ماهی سفید گیلان اشپل ماهی سفیدمعرفی چاشنی سفره گیلانی ها اشپل ماهی سفید دیبیجا با روده ماهی سفیدطرز تهیه دیبیجا با اشپل روده ماهی سفید

در گیلان به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مساعد، گیاهان متنوعی رشد می کنند. در هر فصل از سال می توان سبزیجات معطر مختلفی را تهیه کرد. و در تهیه غذاهای متنوع از آن ها استفاده کرد. یکی از عناصر مهم خوراکی گیلان سبزی های خوردنی است، روییدنی هایی که از لحاظ عطر و طعم بی مانند و متنوع اند.

تا پیش از دهه ی چهل شمسی روییدنی های خودرو در دشت و جنگل (قارچ ها و سبزیجات معطر)، میوه های درختان جنگلی (گردو، انجیر، انار، انگور، مرکبات، و زیتون)، عسل طبیعی، پرندگان بومی و مهاجر و ماهی رودخانه ها، بخشی از مواد غذایی مردم گیلان را تشکیل می دادند. بدون اینکه برای تولید و پرورش آن ها نیروی چندانی به کار گرفته شود، یا بهایی پرداخت گردد.

تنوع آب و هوایی و رطوبت کافی، خاک حاصلخیز، درهم آمیختگی طبیعی کوه، جنگل، جلگه، دریا و رودخانه های فراوان و پرآب، فرآورده های طبیعی فراوانی در اختیار مردم گیلان قرار داد. به طوری که بسیاری از گیاهان و سبزیجات معطری که در غذاهای محلی این منطقه استفاده می شود، به صورت خودرو رشد می کنند. و نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند.

گیلانی ها در طی سالیان به خوبی یاد گرفته اند که چگونه از این سبزیجات معطر استفاده کنند. به طوری که علاوه بر مصرف غذایی کاربرد درمانی نیز برای آنها دارد. کاربرد سبزی در فرهنگ آشپزی گیلان مانند نقش ادویه در سایر فرهنگ های آشپزی است. سبزیجات معطر محلی گیلان علاوه بر اینکه به غذا عطر و طعم خوبی می دهد، خاصیت دارویی نیز دارند.

گیلانی ها گیاهان خودرو و بی نام را واش به معنی علف می نامند. برخی از انواع واش ها خوردنی اند، مانند خال واش، تورش واش و برخی نیز غیرخوردنی اند مانند: سگه واش.

 

خال واش یا کوت کوتو 

 

 از تیره ی نعناع، دارای ساقه ی چهارگوش و برگ های ساده، لطیف و معطر است. خالواش یکی از سبزیجات معطر بسیار پرطرفدار می باشد. رنگ گل هایش، گُلی روشن یا مایل به بنفش است. که به صورت دسته هایی در طول ساقه در کناره ی برگ ها ظاهر می شوند.

سبزی معطر خالواش

سبزی معطر خالواش

 

 

خال واش بادشکن، محلل و صفرابُر است. از برگ و ساقه ی آن عصاره و عرق می گیرند. و برای درمان مصرف می کنند. در لاهیجان به آن کوت کوتی می گویند. در انواع خورش های بومی مانند هفت بیجار، خولی آبی، مرغ ترش، اناربیج، ترش تره و نیز در درار به کار می آید. به آن نعنا فلفلی نیز می گویند. همچنین برگ های آن را خشک می کنند و روی ماست از آن استفاده می کنند. علاوه بر اینکه سردی ماست را می گیرد طعم بسیار خوبی به آن می دهد.

 

چوواش

 

در شرق گیلان به آن شکنه می گویند. سبزی صحرایی و خودرو و از انواع تاج خروس ها است. برگ های آن شبیه برگ‌های اسفناج است و ساقه ای به رنگ قرمز کمرنگ که خودروست و در فصل بهار می روید. ابتدا آن را می پزند، سپس آن را می کوبند، در روغن سرخ می کنند و چند تخم مرغ به آن می افزایند. این غذا به چوواش تره یا اشکنه تره معروف است و از غذاهای مورد علاقه ی گیلک هاست.

سبزی شمال چوواش

سبزی شمال چوواش

 

تورش واش

 

گیاهی است خودرو با برگ های ریز سه پر، شبیه برگ یونجه اما سرخ وش، با گل طلایی رنگ. این گیاه از تیره ی ترشکیان شبدری است. در مزرعه ها، سر راه ها و پای دیوارها می روید و در تمام تابستان گل می دهد. بسیاری از گونه های آن زینتی و گلدانی هستند، از برگ آن برای خورش آبکی استفاده می شود.

سبزی شمال تورش واش

سبزی شمال تورش واش

 

 

برای تهیه خورش آبکی ابتدا سبزی ترش تره را خرد کرده و سرخ می کنند. سپس مرغ، بادمجان و گوجه سرخ شده را همراه با آب داغ به آن اضافه می شود. و در آخر به آن آبغوره اضافه می کنند.

 

سبزی معطر خرش یا خنش

 

گیاهی از تیره ی نعناع، دارای ساقه ی چهارگوش و برگ هایی به رنگ سبز تیره است. گل های آن در انتهای ساقه به صورت مدور ظاهر می شود. خواص آن مشابه خواص خال واش است. خرش جزو سبزیجات معطر خوردنی است. پخته ی آن را با تخم مرغ مخلوط می کنند و روی دُمل چرکی می گذارند تا سر وا کند. از خرش برای تهیه نوعی حلوا به نام خرش حلوا استفاده می شود. این حلوا به خصوص در ایام عید نوروز تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد.

 

سبزیجات شمالی معطر خرش

سبزیجات شمالی معطر خرش

 

 

 

 

بادرنگبویه یا وارانبو

 

 گیاهی بسیار معطر از تیره ی نعناعیان است که در دسته سبزیجات معطر محلی قرار دارد. وارانبو در برخی از غذاهای گیلانی به کار می آید. شکم ماهی به هنگام گرده بیج با این سبزی پر می شود. وارانبو رنگی سبز دارد که گاه به بنفش می زند و بر سطح آن پرزهای لطیف رسته است. برگ های این سبزی معطر دارای عطری مطبوع و لبه ای دندانه دار است. آن را با جعفری و تره قاطی می کنند و کوکو سبزی می پزند.

سبزی بادرنگبویه یا وارانبو

سبزی بادرنگبویه یا وارانبو

 

 

 

 

خورفه یا خلفه

Portulaca oleracea

 

از گیاهان خودروی زمین های ماسه ای و جزو گیاهان دارویی است. در گذشته برای تسکین سردرد، ناراحتی اعصاب و بند آوردن خون استفاده می شد. از آب آن برای غرغره کردن و علاج ورم لثه استفاده می شد. گیاهی است با ساقه های سرخ و شاخه های گسترده ی سفید برگ با گل های زرد، ساقه گوشت دار و دانه های ریز و سیاه. آن را آرد می کنند و در داخل نوعی نان محلی به نام نان خورفه/ خلفه می ریزند. برگ آن را از ساقه جدا می کنند و با آن خلفه تره می پزند.

در مناطق شمالی ایران، در اطراف رشت، لاهیجان، تهران، تفرش و اراک به‌طور خودرو می‌روید و در استان‌های جنوبی از جمله استان بوشهر به عنوان یکی از سبزیجات معطر بسیار پرکاربرد کاشته و با انواع غذاها از جمله نوعی ماهی حشینه شور آب‌نمکآوری شده یا ماهی نمک‌سود استفاده می‌شود. از خرفه می‌توان مانند اسفناج و کاهو در سالادها و ساندویچ‌ها استفاده کرد. خرفه می‌تواند به کاهش وزن و زیبایی پوست کمک کند.

سبزی شمالی خورفه

سبزی شمالی خورفه

 

 

 

 

تورنگ زبانی

 

در لاهیجان به آن تورنگ واش می گویند. گیاهی شبیه قرقاول، خودرو و برگ آن شبیه برگ اسفناج است. با دیگر تره ها از آن خورش تره می پزند.

سبزی شمالی تورنگ زبان

سبزی شمالی تورنگ زبانی

 

 

 

 

هیل/ خیل (گیشنیز)

Coriandrum sativum

 

گیاهی شبیه به جعفری است که در دسته سبزیجات معطر قرار دارد. در تابستان کاشته می شود و برگش بوی مخصوص می دهد. از گیاهان یک ساله است. رنگ دانه ی گشنیز (هیل دانه) مایل به زرد و بوی تازه ی آن شبیه بوی ساس است ولی به تدریج بوی بد از بین می رود و مطبوع می گردد. گل آن کوچک و به رنگ سفید یا صورتی است. دانه هیل دارای خواص دارویی است و آن را مقوی معده، بادشکن و هضم کننده ی غذا می دانند. با آب برگ هیل به مداوای جوش زبان نوزادان می پردازند. هیل در خورش های بومی گیلان، انواع سوپ ها و تهیه درار شمالی مصرف می شود.

سبزی هل یا گیشنیز

سبزی هیل یا گیشنیز

 

 

این گیاه در کاهش اضطراب و بی‌خوابی استفاده می‌شود. اثر ادرارآوری این گیاه در انسان، باعث کاهش فشار خون، دفع سنگ‌های کلیه و مثانه، رفع تجمع آب در بافت ها می‌گردد.

 

سبزی معطر چوچاق

Eryngium planum

 

در طب سنتی اروپا به عنوان یک مدر، یک محرک، و اشتها آور از آن استفاده می شود. همچنین در فرانسه با توجه به طعم آن بعنوان اسانس مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت دارویی اصلی این گیاه در ریشه آن نهفته می باشد. ریشه این گیاه محرک قوای جنسی می باشد و از خاکستر این گیاه برای درمان بواسیر استفاده می شود. این گیاه آرام بخش اعصاب، تسکین دهنده بیماری های رماتیسمی و رفع التهابات می باشد.

سبزی معطر چوچاق

سبزی معطر چوچاق

 

 

گونه ای گیاه خاردار از تیره ی چتریان است. برگ های معطری دارد و از آن برای خوشبو کردن اغذیه به مقدار اندک استفاده می کنند. گل آن سفید آبی رنگ است. این گیاه در مزارع و کنار رودها می روید. یکی از اصلی ترین سبزیجات معطر مورد استفاده در زیتون چوچاق می باشد. همچنین از آن برای تهیه درار، ماهی شکم پر، ترشی بادمجان، خورش آبکی و اناربیج استفاده می شود.

 

گینج واش یا گیجاواش

Pimpinella saxifrage

 

این گیاه در اصل بومی جزایر بریتانیا و مناطق معتدل اروپا و غرب آسیا است و در گیلان به صورت خودرو رشد می کند. از سبزیجات معطر صحرایی است که عطر مخصوصی دارد. غذای اصلی که با گیجاواش تهیه می کنند سیراویج است اما برخی در تهیه سبزی پلو و کوکو سبزی نیز از آن استفاده می کنند. این گیاه ادرارآور است و خاصیت سنگ شکن هم دارد.

سبزی معطر گیجاواش

سبزی معطر گیجاواش

 

مطالب مرتبط :

درار شمالیطرز تهیه گام به گام درار شمالی با سبزیجات معطر اشپل ماهی سفیدمعرفی چاشنی سفره گیلانی ها اشپل ماهی سفید فواید مصرف بادام زمینیفواید مصرف بادام زمینی در دوران بارداری و تاثیر آن بر رشد نوزادان خواص بادام زمینیخواص بادام زمینی و فواید آن برای بدن انسان

قبل از این که روش شور کردن اشپل ماهی سفید گیلان را توضیح دهیم ابتدا توضیح مختصری در خصوص اشپل ماهی سفید ارائه می کنیم. تخم های ماهی سفید که هنوز برای تخم ریزی رها نشده اَشپَل یا اِشپَل یا اَشبِل نامیده می شود. با اشپل غذاهای مختلفی درست می کنن و به تنهایی به صورت سرخ شده یا شور قابل استفاده هست. روش شور کردن آن بسیار ساده و به راحتی قابل انجام هست. شور کردن یکی از روش های قدیمی برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی می باشد. در زمان های قدیم اشپل ماهی را داخل خم شور می کردند و به مدت طولانی در آن نگهداری می کردند تا در موقع نیاز از آن استفاده کنند.

در گیلان اشپل ماهی همراه با باقالی، سیر تازه، گردو و پلو کته به عنوان یک وعده غذایی استفاده می شود. همچنین این ترکیب در کنار بسیاری از غذاها مصرف می شود، پیشنهاد می کنیم تا این ترکیب فوق العاده را در کنار کباب مصرف کنید تا طعم ناب غذای گیلانی را تجربه کنید.

اشپل ماهی با مختلفات گیلانی

اشپل ماهی با مختلفات گیلانی

 

 

 

در اینجا دو روش شور کردن اشپل ماهی که عموما استفاده می شود توضیح داده شده است. این دو روش تقریبا شبیه به هم هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. ما هر دو روش را به صورت مفصل برای شما توضیح دادیم تا بتوانید روش دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید.

طرز شور کردن اشپل ماهی

در گیلان معمولا اواخر فصل زمستان یا اوایل فصل بهار که نزدیک به فصل تخم ریزی ماهی ها است اشپل ماهی را شور می کنند. گیلانی ها معتقدند هر وقت درخت انار گل کند اشپل شور آماده مصرف است. چرا که حدودا اواخر ماه اردیبهشت گل های درخت انار ترش باز می شود. و در آن زمان حدودا سه ماه از شور کردن اشپل گذشته و رنگ آن تغییر کرده و تلخی آن گرفته شده است و آماده مصرف می باشد.

 اگر خواستید هم اشپل و هم ماهی را شور کنید نیاز نیست اشپل را از شکم ماهی بیرون بیاورید می توانید آن را در شکم ماهی شور کنید. این کار باعث می شود که طعم بهتری داشته باشد و تاثیر زیادی روی مزه آن دارد. دستور تهیه ماهی شور نیز بسیار راحت می باشد و می توانید در خانه ماهی شور خوشمزه تهیه کنید.

اشپل شور در شکم ماهی

اشپل شور در شکم ماهی

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید : دستور پخت ماهی شور و ماهی دودی

 

اولین روش شور کردن اشپل

مواد مورد نیاز

اشپل تازه ماهی سفید

نمک به اندازه کافی (استفاده از سنگ نمک نتیجه بهتری می دهد)

روناس

کاغذ گراف (کاغذ الگوی خیاطی)

در ابتدای شور کردن اشپل، روناس را با نمک قاطی کرده و کنار می گذاریم.اشپل رو به صورت درسته از شکم ماهی خارج کنین و دقت کنید بهش هیچ آسیبی نزنین. بعد توی یک آبکش با آب کم فشار بشورید و خونشو بگیرین و یکساعت بذارین توی آبکش تا خشک بشه و آبش کاملا کشیده بشه.

روی کاغذ گراف به اندازه ی درازای اشپل نمک فراوان بریزید. حالا اشپل رو روی نمک بزارید.

یک دوم بقیه ی نمک رو کم کم روی اشپل بریزید و در عین حال تمام درزهای اشپل رو با نمک بپوشونید،

مراقب باشید اشپل رو خرد نکنین. هیچ جایی نباید بدون نمک بمونه. و کاملا باید غرق در نمک بشه. حالا کاغذ گراف رو دور اشپل کادو پیچ کنید و اگه لازم بود یک لایه کاغذ دیگه دورش بپیچید. هرچندتا اشپل که دارید به همین روش آماده کنید.

کف ظرف از مخلوط نمک و روناس ریخته و سپس لایه لایه داخل ظرف نمک میخوابانیم  یک لایه اشبل یه لایه نمک همینجوری میچینیم تا اشپل ها تمام بشه . آب هم نباید داخل ظرف بریزیم نمک باید فراوان باشد به طوری که اشبل ها داخل نمک مدفون شوند .درپوش ظرف رو محکم بسته تا هوا نکشه بعد توی دمای محیط کنار میزاریم و بعد از چهار الی شش ماه آماده میشه .

اشپل ماهی

اشپل ماهی

 

 

 

 

 

دومین روش شور کردن

مواد لازم

آب سرد

اشپل ماهی سفید به تعداد دلخواه

نمک

نمک سنگی

روناس

کاغذ گراف

بشکه پلاستیکی

چند تخته چوب

دومین روش شور کردن اشپل باید ابتدا اشبل را از شکم ماهی خارج می کنیم باید توجه داشته باشید که هیچ گونه پارگی روی پوست آن ایجاد نشود. اشپل را روی کاغذ گراف و دو الی سه قاشق نمک روی آن می پاشیم و کاغذ گراف را دور آن می پیچیم. به همین ترتیب اشپل ها را آماده می کنیم و کنار می گزاریم.

بشکه یا ظرف مورد نظر (بستگی به تعداد اشپل ها دارد) باید کاملا تمیز باشد و هیچگونه آلودگی نداشته باشد. کف بشکه را با نمک می پوشانیم. تمام اشپل ها را منظم داخل بشکه می چینیم و 48 ساعت منتظر می مانیم.

بعد از گذشت 48 ساعت باید داخل بشکه آب اژدم بریزیم. آب اژدرم از ترکیب آب سرد و نمک و پودر روناس تهیه می شود. به ازای هر لیتر آب حدود دو الی 3 قاشق نمک بریزید. چند سنگ نمک روی اشپل ها می گذاریم تا بعد از ریختن آب از هم نپاشند و روی آب نیایند. سپس آب اژدم را داخل بشکه می ریزم به اندازه ای که تا سطح نمک بالا بیاید و کل ظرف را بپوشاند.

در روزهای اول به دلیل نفوذ آب اژدم به اشپل و تبخیر آب ناشی از گرمای هوا احتمال کم شدن آب بشکه وجود دارد. در این صورت باید مجددا به داخل بشکه آب اژدم اضافه کنید. به یاد داشته باشید که با فاصله زمانی منظم به بشکه سر بزنید تا در صورتی که آب بشکه کم شد مجددا روی آن آب اژدم بریزید تا از فساد مواد جلوگیری شود.

پس از گذشت حدودا 6 ماه اشپل ماهی شور شده و آماده مصرف می باشد. توجه داشته باشید که برای مصرف اشپل ها را یکجا از ظرف خارج نکنید. یک عدد را خارج کرده پس از استفاده کامل اشپل بعدی را برای مصرف از بشکه خارج کنید.

 

نکات

اشپلی را که از ظرف خارج می کنید حتما کاغذش را عوض کنید. می توانید آن را قطعه قطعه کنید یا به همان صورت داخل یک ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.

در تمام مراحل شور کردن اشپل و طی مصرف اشپل رو در یک ظرف دربسته قرار دهید. تا هیچ هوایی وارد ظرف نشود و منجر به فاسد شدن آن نشود.

هر زمان که خواستین اشپل ماهی رو بخورین یه تکه ی کوچولو رو با چاقو جدا کنید. و زیر شیر آب ملایم، خیلی خوب و قشنگ آبکشی کنین، تا نمک های اضافیش بره بعد میتونین در کنار انواع غذاها نوش جان بفرمایین.

 

یادتون باشه تکه های اشپل ماهی کوچولو باشن و همون وعده مصرف بشن. یه دفعه یه تکه ی بزرگ رو آب نکشین.

 برای گرفتن شوری اشپیل ماهی در هنگام مصرف ، باید آن را روی بخار آب قرار دهید و به روش بن ماری، بعد از 20 دقیقه بر دارید. این روش برای افرادی که فشارخون بالا دارند بسیار مناسب است. همچنین می توانید داخل یک ظرف سفالی کوچک قراردهید و هنگام دم کشیدن برنج روی برنج بگذارید.

امیدواریم مطالب مرتبط با روش شور کردن اشپل ماهی سفید به سوالات شما در این خصوص پاسخ داده باشه. پایین این صفحه هر نظری در مورد این مقاله دارین برامون بنویسین. اگر سوالی در خصوص مطالب ارائه شده دارید می تونید با ما درمیان بذارید. تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم. اگر دنبال موضوع خاصی هستید به ما اطلاع بدید تا مطالب لازم در آن زمینه رو گردآوری کنیم و در سایت قرار بدیم.

 

 

همکاران ما در فروشگاه اینترنتی طعم ناب اشپل ماهی شور شده با بالاترین کیفیت تهیه کرده و برای دسترسی راحت شما عزیزان به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی کرده اند.

 

امیدواریم مطالب ارائه شده در سایت طعم ناب برای شما دوستان عزیز مفید واقع شود.

مطالب مرتبط :

دیبیجا با روده ماهی سفیدطرز تهیه دیبیجا با اشپل روده ماهی سفید طرز تهیه ماهی شور شمالطرز تهیه ماهی شور شمال در خانه ماهی شور و ماهی دودیدستور پخت ماهی شور و ماهی دودی برای سفره غذا اشپل ماهی سفیدمعرفی چاشنی سفره گیلانی ها اشپل ماهی سفید

تاریخچه نوشیدن چای در دنیا به حدود 2700 سال قبل از میلاد مسیح می گردد. چای حدود پنج هزار سال پیش در چین کشت و مصرف می گردید. براساس یک افسانه قدیمی در 2337 سال قبل از میلاد مسیح، چین امپراطور با لیاقتی به نام شن یانگ داشت. که در حیطه هنر توانایی داشت و اکثر تاریخ نویسان او را یک دانشمند علمی به شمار می آوردند. یکی از ویژگی های این امپراطور آن بود که همیشه دستور می داد آب را پس از جوشاندن و سرد کردن مصرف کنند.

احتمالا در آن زمان  جوشاندن آب و مصرف آن شاید یکی از درمان های عمده و پیشگیری از گسترش بیماری های روده ای در بین افراد بوده است. در یک روز تابستانی زمانی که امپراطور و همراهانش برای استراحت چادر زده بودند هنگامی که پیشخدمتان مشغول جوشاندن آب مصرفی درباریان شدند به طور اتفاقی برگ های خشک چای در درون دیگ ها می افتند و باعث قهوه ای شدن رنگ آب می شوند.

 

تهیه چای در چین

 

 

از آنجا که ذهن امپراطور ذهنی علمی و کنکاو بوده مقداری از این آب جوشیده رنگی شده را می نوشد و متوجه می شود که باب ذائقه ایشان است. بعد از آن استفاده از این برگ ها در آب جوشیده رایج می شود و به این ترتیب چای یکی از نوشیدنی های دربار چین می شود.

نوشیدن چای

نوشیدن چای

 

 

بعد از آن رفته رفته سایر مردم چین نیز شروع به استفاده از برگ های خشک شده این گیاه می کنند. به مرور مصرف این برگ از مرزهای چین گذشته و به ژاپن و سایر کشورهای اطراف چین می رسد.کشت چای از دره یانگ تسه آغاز گردید. سپس از آنجا به سواحل اقیانوس آرام و آنگاه به طرف جزایر ژاپن کشیده شده است.

رواج نوشیدن چای در ژاپن

در ژاپن اولین بذر چای توسط یک کاهن بودایی به نام آنیسای که در چین آموزش دیده بود، به منظور گسترش مذهب بودایی به این کشور وارد شد. کاهن های بودایی برای کمتر خوابیدن از چای استفاده می کردند. به همین دلیل نیز چای در ژاپن با فرقه بوداییان در ارتباط بود و به تدریج بین مردم رواج یافت.

چای پس از ژاپن به نواحی دیگر آسیا از قبیل اندونزی، هندوستان، سیلان و پاکستان و … منتقل شد. گیاه چای و واریته آن به حالت وحشی در شمال هند و ناحیه ای به نام آسام و مناطقی مانند تونکین و لائوس نیز می رویید.

فنجان و قوری چای

 

ورود چای به غرب

در قرن نهم میلادی لویر اولین کتاب را در مورد نوشیدن چای نوشت. در قرن شانزدهم زمانی که پرتغالی ها به چین رسیدند برگ­های این نوع گیاه و هنر مصرف و تولید چای را برای کشورهای غربی به ارمغان آوردند. اولین اروپایی که از چای استفاده نمود یک کشیش پرتغالی به نام پدر جاسپردو کروز در سال 1560 بود.

کشور پرتغال با استفاده از نیروی دریایی و تکنولوژی خود اولین امتیاز بازرگانی را از کشور چین اخذ نمود. آنگاه به کشور هلند انتقال یافت سپس به سایر کشورهای اروپایی نیز رواج یافت. تاجران هلندی اولین کسانی بودند که در سال 1610 چای را به منظور فروش با خود به اروپا آوردند.

کتری نوشیدن چای

کتری نوشیدن چای

 

 

در محموله ظروف چینی که این تاجرها با خود آوردند چند قوری نیز وجود داشت. ابتدا چای در ظروف چینی مجلسی در قوری های نقره ای طبخ می شد و روی شعله کوچکی گرم نگه داشته می شد و بیشتر در مهمانی ها مورد مصرف داشت.

به این ترتیب نوشیدن چای به سرعت در طول قرن هفدهم در اروپا رواج یافت. اولین محموله چای بین سال های 1652 تا 1654 به انگلستان رسید اولین چای خانه در سال 1652 در لندن تأسیس شد و تا مدت‌ها مردم به این نوشیدنی با کنجکاوی می‌نگریستند.

به علت قیمت بالایی که داشت فقط طبقه اشراف آن را مصرف می کردند. به طوری که در نیمه قرن هفدهم نوشیدن چای به نشانه تجدد تبدیل شد. با انقلاب صنعتی قیمت این نوشیدنی کاهش یافت، و تجارت آن گسترش یافت. و از رتبه یک نوشیدنی اشرافی به نوشیدنی طبقه جدید تبدیل گردید. و هر کسی از هر طبقه اجتماعی که بود آن را مصرف می کرد و از آن لذت می برد.

ورود چای به اروپا

 فرانسه و هلند از جمله کشورهایی بودند که کل اروپا را به نوشیدن چای سیاه تشویق نمودند به طوری که چای در سبد خانوار اروپایی شرقی جایگاه خود را پیدا نمود در همان زمان اقامتگاه هایی در هلند به عنوان اولین رستوران ها جهت سرویس های چای فراهم گردید.

فرانسوی ها نیز به سرعت چای را در زندگی روزمره خود وارد کردند. یک فرانسوی به نام مارکوس دی سابلیری اولین بار شیر را با چای استفاده کرد. از زمان معرفی چای در سال 1657 توسط پرنس چارلز دوم هنگامی که به پادشاهی رسید تاکنون چای به طور گسترده ای مورد پذیرش توده مردم قرار گرفته بود.او چای را از زمانی که در پایتخت هلند بود، می شناخت.مکانی که چای را به عنوان یک نوشیدنی در تمام طول روز استفاده می کردند. او طعم خوش و بوی معطر آن را امتحان کرده بود.

در مدت سلطنتش، کمپانی هند شرقی یک امتیاز انحصاری برای تجارت چین به شمار می آمد. و هند به طور موثری می توانست امتیاز خوبی را برای تجارت چای حفظ کند. این استراتژی در آینده می توانست منجر به ناآرامی در مستعمرات آمریکا شود. در قسمت های دیگر اروپا، مانند زمین های کوهستانی اسکاتلند، یک زمینه جدید مطالعه به نام تسیتولوژی معرفی شد. که به موجب آن آینده افراد می توانست از روی یک فنجان چای پیش بینی شود.

رواج نوشیدن چای در آمریکا

در قرن هفدهم چای تازه به آمریکا رسید و به طور وسیعی در مستعمرات آمریکا منتشر شد. در همین زمان بود که پادشاه جرج سوم تصمیم گرفت تا مالیات واردات چای را افزایش دهد و همین امر باعث ایجاد شورش شد.

آمریکایی ها نقش عمده ای در نحوه نوشیدن چای در دنیا داشتند. در سال 1904 در نمایشگاه خرید لوئیزانا در خیابان لوئیز، جوانی به نام ریچارد بلیچیندن، بعد از این که تلاش هایش برای فروختن چای داغ در روزی گرم بی نتیجه ماند، آن را درون قطعات یخ ریخت.

این ابتکار موفقیتی جدید در نوشیدن چای بود. به طوری که اکنون 80% از چایی که در آمریکا نوشیده می شود چای سرد می باشد. در سال 1908 توماس سالیوان که یک بازرگان چای بود، با شروع صنعتی شدن آمریکا تصمیم گرفت چای را در کیسه های کوچک ابریشمی به مشتریانش ارائه بدهد. به زودی عده زیادی متقاضی خرید این نوع از بسته بندی چای سرگل بهاره شدند. و این گونه بود که تی بگ یا همان چای کیسه ای به وجود آمد.

رواج نوشیدن چای در ایران

در دوران ناصر الدین شاه و با گشایش بازارهای ایران به روی کالاهای خارجی بر میزان واردات چای نیز افزوده شد. احتمالا اولین بار کشت چای در ایران به وسیله یک انگلیسی در سال 1254 هجری شمسی در گیلان شروع شد. ولی به علت بیماری این شخص پروژه متوقف گردید.

اولین تجربه ها به شکست انجامید. تا سال 1276 شمسی که محمد میرزای کاشف السلطنه، هزار نهال چای را به ایران آورد. و علی رغم مشکلات فراوان و حمایت نکردن اهالی در لاهیجان کاشت.کاشف السلطنه، اکنون پدر چای ایران نام گرفته و مقبره ای در شهر لاهیجان دارد. که بر بالای یکی از تپه های مزارع چای این شهر، جای گرفته است. می گویند که با آمدن چای، قهوه هم در جمع ایرانیان به فراموشی سپرده شد.

در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی در خصوص رواج نوشیدن چای در دنیا ارائه شود. لطفا در بخش پایین این صفحه نظرات خود را در خصوص این مقاله بنویسید و در صورتی که مایلید در مورد موضوع خاصی مطالعه کنید به ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت مطالب مربوطه جمع آوری شود و در سایت طعم ناب برای شما همراهان گرامی ارائه شود.

در گذشته پیش از آنکه ترکیبات تشکیل دهنده چای ایرانی بر مردم آشکار شود، مصرف آن بین مردم متداول شد. در بسیاری فرهنگ‌ها در سراسر تاریخ، چای به عنوان یک معجون شفابخش تلقی شده‌است. بیش از هزار سال قبل راهبان بودایی به دلایل مذهبی آن را می‌نوشیدند و معتقد بودند که دارای نیروهای شفابخش است. براساس نتایج یک تحقیق گسترده در هلند، خطر سکته مغزی برای مردانی که روزانه چهار پنج فنجان چای می‌نوشند ۷۰ درصد کمتر است. یک تحقیق دیگر در سال ۱۹۹۳ اعلام کرد مصرف زیاد آن، حمله قلبی مهلک را کاهش می‌دهد.

چای ایرانی یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تئین و آنتی‌اکسیدان‌ها است، اما تقریباً بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، یا پروتئین آن، دارای طعمی مطلوب است که کمی تلخ و گس می‌باشد. چای نوشیدنی محبوب در ایران است؛ و بیشتر مردم همه روزه آن را مصرف می‌کنند. در ادامه قصد داریم برای آشنایی بیشتر با این نوشیدنی دلچسب به بررسی تک تک ترکیبات آن بپردازیم.

ترکیبات چای ایرانی

ترکیبات چای ایرانی

ترکیبات چای ایرانی

 

 

 

1-کافئین

نوعی آلکالوئید محلول در آب است، کافئین خالص به شکل پودری کریستالی یا طعمی تلخ و نیز بدون بو می باشد. کافئین با دیگر آلکالوئیدها از جمله تیوفیلین (در چای) تیوبرومین (در دانه های کاکائو) مرتبط می باشد طبق تحقیقات انجام شده میزان کافئین چای ایرانی بین 5/2 تا 8/2 درصد است.

کافئین یکی از گروه های داروهای قدیمی قوی است و در بیشتر از 60 گونه گیاهی پیدا شده است.

کافئین دستگاه عصبی مرکزی، تنفسی و نیز گردش خون را تحریک می نماید همچنین دارای تاثیر ادرار آورد (دیورتیک) می باشد، سرعت اکسید شدن اسیدهای چرب را افزایش می دهد به همین دلیل ورزشکاران برای تسریع متابولیسم اسیدهای چرب بدن خود از کافئین استفاده می نمایند. کافئین مانع خستگی و کسالت می گردد و در نتیجه موجب ازایش بیداری می شود و در بهبود حالات روانی شخصی و تمرکز بهتر موثر است.

با توجه به این که کافئین موجود در چای ایرانی یک تحریک کننده بوده که تحریک آن بر روی ماهیچه ها به خصوص پا و قلب است بنابراین پمپاژ قلب کامل صورت گرفته و در نتیجه خون رسانی بهتری به اعضای مختلف بدن می شود.

2-تیوفیلین

نام دیگر تیوفیلین، دی متیل زانتین بوده و از نظر ساختاری و نیز فارماکولوژیکی شبیه کافئین می باشد اثرات آن در بدن عبارت است از: شل کردن عضلات، نایژه های ریه، افزایش جریان خون.

3-تانن

یک پلی فنول تلخ مزه است و از معایب آن می توان به ممانعت از جذب مواد معدنی به ویژه آهن اشاره نمود و موجب جلوگیری از اسهال می شود.

4-تیانین

در چای ایرانی چندین آمینواسید وجود دارد اما بیشترین میزان اسیدآمینه آن را تیانین تشکیل می دهد. عمده طعم مطلوب این نوشیدنی گوارا به خاطر وجود همین ماده است. هر چه مقدار تیانین بیشتر باشد قیمت چای هم بیشتر است. تیانین دارای اثر آرام بخش ضداسترس و همچنین کنترل کننده کورتیزول می باشد.

5-پلی فنول ها

از میان صد ها ترکیب شمیایی چای، مهم ترین آنها پلی فنول ها هستند که به عنوان یک نکته ی مثبت، آن ها می توانند نقش آنتی اکسیدانی را ایفا کرده و بر ضد رادیکال های اکسیژن که عامل برخی از بیماری های دژنراتیو (تخریبی) بدن هستند عمل می کنند.

گروهی از فیتوکمیکال ها هستند که در چای سبز به وفور یافت می شوند و دارای خاصیت ضدسرطانی و سبب پیشگیری از بروز بیماری های قلبی می شود طعم تلخ چای سبز به وجود پلی فنول ها نسبت داده شده است.

پلی فنول ها به طور قابل توجهی خصوصیات آنتی اکسیدانی، ضدسرطانی، ضدالتهاب، تولید حرارت از طریق فرآیندهای فیزیولوژی، پروبیوتیک بودن و ضد باکتریایی بودن را در بسیاری از مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده اند.

کاتچین ها و پلی فنول های موجود در چای ایرانی در هنگام دم کردن آن تبدیل به ترکیبات قهوه ای یا قرمزی به نام تئوفلاوین و تئوروبیجین می شوند که روی کیفیت رنگ آن تاثیر می گذارند.

6-فلوراید

هر فنجان چای ایرانی حدود 2/0 میلی گرم فلوئور دارد در چای سبز میزان فلوئور از دیگر گونه ها بیشتر است فلوراید برای حفاظت از دندان ها ماده ای مفید به شمار می آید و موجب استحکام دندان ها می گردد و از ایجاد بوی بد دهان پیشگیری می کند همچنین دیواره عروق خونی را نیز محکم می کند.

7-ویتامین ها

ویتامینB_1 (تیامین)

کمک به تولید انرژی از طریق تبدیل غذا. افزایش اشتهاء و بهبود گوارش برای رشد و تولید مثل موردنیاز است.

ویتامینB_2 (ریبوفلاوین)

موجب سلامتی پوست، چشم ها و اعصاب و متابولیسم انرژی می شود.

ویتامینB_6

کمک به آزاد شدن انرژی غذا و افزایش متابولیسم انواع پروتئین می کند.

ویتامین C(اسیداسکوربیک)

موجب بهبود زخم و ترمیم شکستگی. مبارزه با برخی انواع شایع عفونت های ویروسی و باکتریایی می شود.

ویتامین K

باعث پیشگیری از لخته شدن خون و کمک به متابولیسم استخوان می گردد. کاروتن پس از گوارش، به ویتامین A تبدیل می شود و موجب بهبود بینایی و سلامتی پوست می شود. اسیدفولیک در ساخت گلبول قرمز و ژن نقش دارد.

8-موادمعدنی

منگنز برای رشد و نمو بدن ضروری است.

پتاسیم برای حفظ ضربان عادی قلب لازم می باشد.

روی برای رشد و نمو اندام های تناسلی ضروری است و کمک به بهبود زخم می کند.

9-فیبر

10-کربوهیدارت مانند پکتین

در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی در خصوص ترکیبات چای ایرانی ارائه شود. لطفا در بخش پایین این صفحه نظرات خود را در خصوص این مقاله بنویسید و در صورتی که مایلید در مورد موضوع خاصی مطالعه کنید به ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت مطالب مربوطه جمع آوری شود و در سایت طعم ناب برای شما عزیزان ارائه شود.

مطالب مرتبط :

چای سیاه ایرانی و خواص آن برای سلامتی و درمان بیماری ها و لاغری چای سبز ایرانیفواید چای سبز ایرانی برای سلامتی بدن و کاهش وزن خواص بادام زمینیخواص بادام زمینی و فواید آن برای بدن انسان

چکیده

بشر امروز برای رسیدن به تعادل روانی و موفقیت در روابط فردی و اجتماعی چارهای جز روی آوری، به اخلاق و تحمل نظرات و افکار یکدیگر ندارد. امروزه رویکرد اخلاقی به منزلۀ یکی از مهمترین رویکردها در قلمرو برنامه ریزی درسی به شمار میرود اکثر مردم قادر به کسب ادراک کافی اخلاق و تحمل افکار دیگران  نیستند مگر از راه آموزش و پرورش رسمی ما کاری که می توانیم انجام بدهیم این است که به مردم تدریس کنیم که شاکله اخلاق و تحمل افکار دیگران چیست؟ این پژوهش به دنبال این است که ضرورت آموزش اخلاق و ادب را در مدارس و ارتقا توان تحمل به طور اجمال بررسی نماید. اخلاق نقش بسیار مهمی در سعادت فردی و اجتماعی انسان دارد.علم اخلاق علم شناخت ارزشها و ایجاد دگرگونی در زندگی انسان است و ضروری ترین علومی است که انسان بدان نیازمند است؛ یعنی اگر کسی فاقد اخلاق و ادب انسانی باشد. اموزش اخلاق و ادب و بالا بردن تحمل افکار و نظرات دیگران برای رساندن انسان به سعادت فردی و اجتماعی، امری بسیار ضروری است، و رشد سازندگی فکری و اخلاقی انسان، از طریق روش های مختلف آموزش و زیر سایه تعلیم و تربیت محقق می شود. امروزه رویکرد اخلاقی به منزلۀ یکی از مهمترین رویکردها در قلمرو برنامه ریزی درسی به شمار میرود. در این رویکرد، برنامه های درسی ابزاری مؤثر در رشد و توسعۀ فضایل اخلاقی و مهارتهای اجتماعی در فراگیران است و آنان را برای برخورد مناسب با مسائل و موضوعات جدید آماده میسازد. باید آموزش اخلاق، ادب و تحمل به منزلۀ یک درس در برنامه درسی یا در ارتباط با دروس دیگر توسط دست اندرکاران تربیتی، به ویژه معلمان، مورد توجه قرار گیرد. برای تربیت اخلاقی میتوان سه بعد شناختی، عاطفی و عملی در نظر گرفت. در این ابعاد، تواناییها و قابلیتهایی از حیث دانش، گرایش و عمل در فرد پدید میآید



دانلود فایل

چکیده : در سالهای اخیر در کشورمان ایران رویکردهای گوناگونی در مواجهه با اعمال منافی عفت اتخاذ شده است به نظر می‌رسد برای مبارزه با این قبیل جرائم باید اقدام‌های دیگری همچون راهکارهای فرهنگی ، مبارزه با فقر و بیکاری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد بایستی قبول کنیم جامعه ایرانی جامعه سنتی بوده و اقوام متعدد با سلایق و آداب و رسوم متفاوت را دل خود جای داده است آیین دادرسی کیفری جدید که آخرین اراده قانون‌گذار ماست بیشتر معطوف به بزه پوشی می‌باشد. شاید این رویه در اندک زمانی جامعه ما را دچار مشکل سازد و موجب برخی هنجار شکنی ها و فروپاشی بیش  از پیش خانواده ها را فراهم سازد. در این تحقیق سعی شده است به  سیاست جاری قوه مقننه  پرداخته شود تا مشخص سازد کدامیک از قوانین موضوعه حاضر با بزه پوشی محض و بزه پوشی صرف همراه است آیا این دیدگاه‌ها موجب تعطیل حدود الهی و عدم اجرای مقررات تعزیری در باب اعمال منافی عفت نخواهد شد. اگر واقع‌بینانه به مسائل اجتماع نگاه کنیم در خواهیم یافت اجرای قوانین به صورت صحیح لازم و ضروری است قانون مصوب هم در اعمال منافی عفت نیز نباید دست‌خوش ادعاهای حقوق بشری کذائی کشورهای غربی  گردد.


تاریخچه

شرکت تولیدی و شیمیایی پارس سیمین به مساحت 4 هکتار و تعداد کارکنان 85 نفر در کیلومتر 5 جاده ی رشت – بندرانزلی ( خمام) مشغول تولید رنگ و رزین می باشد. این شرکت در سال 1368 تأسیس و در سال 1369 به بهره برداری رسیده است. زمینه فعالیت اولیه شرکت، تولید رنگ های روغنی و پلاستیک بود. در سال 1371 شرکت موفق به دریافت اولین مهر استاندارد در زمینه رنگ های روغنی براق از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید. در سال 1375 واحد تزریق پلاستیک جهت تأمین بسته بندی رنگ های پلاستیک و سه سال بعد واحد تولید رزین آلکید جهت تأمین رزین رنگ های روغنی و اتومبیلی به بهره برداری رسید. در این سال شرکت موفق به اخذ گواهینامهISO 9002 از شرکت DQS آلمان در زمینه سیستم مدیریت کیفیت گردید. شش سال بعد گواهینامه ISO 9001-2000 و IQ-Net به این شرکت اعطا گردید. در حال حاضر شرکت تولیدی شیمیایی پارس سیمین با 17 سال سابقه تولید در زمینه ساخت رنگ های ساختمانی:‍ «روغنی، پلاستیک، پوشش های چوب (سیلر– کیلر – نیم پلی استر و وارنیش) » و رنگ های صنعتی شامل: «پوشش های تعمیری اتومبیل ( روغنی – فوری – پلی اورتان ) ، پوشش های اپوکسی ( پرایمر – میانی – رویه )، ترافیک، اکریلیک، کوره ای و . . . » فعالیت دارد و ضمن دارا بودن بیش از 10 نشان استاندارد بخشی از نیاز کشور را تأمین می نماید. شایان ذکر است این شرکت ضمن راه اندازی واحد تحقیق و توسعه و بهره برداری از جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی و توان متخصصین داخلی و خارجی موفق به تولید نسل جدید رنگ های اکریلیک پایه آب ساختمانی شده است که کاملاً سازگار با محیط زیست است. همچنین رنگ های اکریلیک پایه آب مخصوص فلزات با هدف کاهش مواد فرار آلی، حفظ محیط زیست و سلامتی جامعه بشری در این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است.


دریافت فایل

فهوم احترام

از ریشه حرم گرفته شده که به معنای حرمت نگه داشتن است.(لغت نامه دهخدا) البته این واژه به معنای آن چه که هتک و شکستن آن ناروا باشد نیز آمده است.(صحاح اللغه) از این رو حرام هر چیز و یا کاری است که انجام دادن آن ممنوع و ناروا باشد و یا حرم هر جایی را می گویند که انجام دادن برخی از اموری که در جاهای دیگر جایز است ، در آن جا نادرست است.(مفردات راغب اصفهانی)
حرمت شخص به معنای چیزی است که شخص از آن حمایت می کند و حریم شخصی نیز مواردی اختصاصی است که دیگران نمی توانند در آن دخالت کرده و وارد شوند.
احترام در اصطلاح عرفی به معنای گرامی داشت و بزرگداشت و تعظیم شخص است که بی ارتباط به معنای لغوی آن نیست زیرا شخص ، جا یا زمان محترم دارای حرمت و حریمی است که حفظ آن لازم و هتک آن نارواست و هدف از آن رعایت حقوق بشر، احترام به ارزش های انسانی، روش و سلوک نیک در برابر شخص و اجتناب از توهین ، عقده و سایر رفتارهای غیر انسانی می باشد.
مهمترین عوامل در این زمینه احترام گذاشتن به دیگران، احترام گذاشتن به خودتان، داشتن اعتماد به نفس، نترسیدن از تصمیم گیری، و خوب لباس پوشیدن است. این عوامل به شما کمک می کند تا احترامی را که شایسته شماست کسب کنید.اگر انتظار دارید که دیگران با شما با احترام رفتار کنند، اولین قدم این است که با دیگران با احترام رفتار کنید.


مفهوم احترام

}از ریشه حرم گرفته شده که به معنای حرمت نگه داشتن است.(لغت نامه دهخدا) البته این واژه به معنای آن چه که هتک و شکستن آن ناروا باشد نیز آمده است.(صحاح اللغه) از این رو حرام هر چیز و یا کاری است که انجام دادن آن ممنوع و ناروا باشد و یا حرم هر جایی را می گویند که انجام دادن برخی از اموری که در جاهای دیگر جایز است ، در آن جا نادرست است.(مفردات راغب اصفهانی)
}حرمت شخص به معنای چیزی است که شخص از آن حمایت می کند و حریم شخصی نیز مواردی اختصاصی است که دیگران نمی توانند در آن دخالت کرده و وارد شوند.
}احترام در اصطلاح عرفی به معنای گرامی داشت و بزرگداشت و تعظیم شخص است که بی ارتباط به معنای لغوی آن نیست زیرا شخص ، جا یا زمان محترم دارای حرمت و حریمی است که حفظ آن لازم و هتک آن نارواست و هدف از آن رعایت حقوق بشر، احترام به ارزش های انسانی، روش و سلوک نیک در برابر شخص و اجتناب از توهین ، عقده و سایر رفتارهای غیر انسانی می باشد..
}ناگفته نماند که واژه احترام به این معنا و مفهوم به صراحت در قرآن به کار نرفته است . به این معنی که هنگامی که خداوند نفس(انعام آیه)و یا خانه(مایده آیه)و یا ماه (توبه آیه )و مانند آن را محترم می شمارد، از آن این استباط می شود مه می بایست مورد احترام و تعظیم قرار گیرد.
}منشا احترام به هر چیزی را باید در نحوه ارتباط آن با خدا دانست . هر چیزی که انتساب آن به خدا قوی تر و نزدیک تر باشد از احترام بیش تری برخوردار است و انسان دارای این ویژگی است زیرا تنها موجودی است که روح خدایی خاصی دارد و این امکان به او بخشیده شده است تا از همه اسمای خدا برخوردار گردد و به همین سبب خلافت الهی را به عهده گیرد.


فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 16 اسلاید                   مفهوم احترام }از ریشه حرم گرفته شده که به معنای حرمت نگه داشتن است.(لغت نامه دهخدا) البته این واژه به معنای آن چه که هتک و شکستن آن ناروا باشد نیز آمده است.(صحاح اللغه) از این رو حرام هر چیز و یا کاری است که انجام دادن آن ممنوع و ناروا باشد و یا حرم هر جایی را می گویند که انجام دادن برخی از اموری که در جاهای دیگر جایز است ، در آن جا نادرست است.(م ...